Brug magasiner
til at bygge en stærk fortælling andre kan identificere sig med

Få redaktionel hjælp til at udgive magasin, fagblad, medlems- eller personaleblad der engagerer, underholder, oplyser eller samler.

B logic tilbyder: Redaktionel sparring | Journalistisk arbejde | Grafisk layout

Bliv opfattet som troværdig, fremfor som sælger

Aldrig har det været nemmere at udkomme.
Og aldrig har det været sværere at få opmærksomhed, der varer længere end et splitsekund.

Magasin-formatet er din mulighed for at knytte en tættere forbindelse til potentielle kunder, medlemmer, medarbejdere – interessenter. For mens ingen orker at læse lange tekster, hvis åbenlyse formål er salg eller selvpromovering, så er sagen en ganske anden, hvis forventningen er indhold og emner, der oprigtigt interesserer læseren.

FRA TANKE TIL HANDLING MED EN HOLDBAR IDÉ

3 stærke magasin-modeller, du nemt kan bygge videre på

Ekspert-modellen

Opbyg troværdighed ved at skabe værdi for læser med fagmagasin relateret til dit fagområde.

Fællesskabs-modellen

Opbyg loyalitet og (gen)bekræft vi-følelse ved at udgive magasin om det, der samler.

Mærkesags-modellen

Gør magasin til USP, der adskiller din virksomhed/arbejdsplads fra konkurrenter.

Planlæg førsteudgaven af dit magasin:

Sæt en ramme for indhold

Brainstorming på indhold:
Skal der være et gennemgående tema? Hvilke sektioner? Hvilke historier og hvilket miks af forskellige typer indhold?

Rollefordeling

Hvem skriver hvilke historier? Hvem tager billeder/hvor skal billeder komme fra? Hvem skal interviewes? Kan leverandører, medarbejdere eller samarbejdspartnere evt. bidrage? Hvem sætter magasinet op?

Produktion indhold

Redaktør er tovholder:
Hold fast i redaktionel linje undervejs.
Hold tidsplan.

Opsætning af magasin

Du/andre sætter magasinet op.
Distribution digitalt magasin/trykt magasin.

Få hjælp til magasinudgivelse:

Jeg tilbyder hjælp til følgende:

Planlægning (sætte en ramme for magasin/indhold)
Redaktør (tovholder på proces)
Redaktionel sparring (hjælp til skriv selv)
Interview af kilder
Skriver artikler
Omskrivning/gennemskrivning tekster (ensartet sprogtone)
Layout magasiner
Skabelon (layout), du selv kan arbejde videre med
Opsætning af magasin (til tryk/digitalt)

Case Basis-Tryk

Basis-Tryk i Dronninglund udgiver én gang om året magasinet, Erhvervsbladet Indblik. Nu på 30. år. Bladkonceptet er lokale historier fra lokale virksomheder og forretningsmodellen er simpel: Virksomhederne betaler for at få sine historier med, så omkostninger til tryk, produktion og distribution er dækket ind.

“Vi løfter hinanden og viser omverdenen, at vi kan noget her i Brønderslev Kommune.”

Idéen til Indblik, opstod på et tidspunkt, hvor ingen talte om native content eller sponsoreret indhold. Bogtrykker Frits Danielsen havde en del rejseaktivitet til kundemøder i København, og på flyturene fra Aalborg læste han med stigende begejstring i lufthavnens gratis magasin. “Det var altså en flot sag. Gode artikler og flotte billeder.”

Frits har et stærkt købmandsgen, så han øjnede en mulighed for at skabe omsætning i egen butik med et lokalt magasin. Den motivation er dog ikke den eneste grund til at trykkeriet stadig holder fast i det årlige magasin.

“Vi løfter hinanden og viser omverdenen, at vi er her og kan noget i Brønderslev Kommune. Samtidig lærer vi hinanden at kende. Der er mange virksomheder med hjemsted i vores kommune, som jeg heller ikke har kendskab til.”

Fakta Erhvervsbladet Indblik

Udgiver/tryk: Basis-Tryk
Første udgivelse: 1995
Skribent/layout: B logic
Fotograf: Kurt Bering
Oplag: 15.000

Case Skyggebørn

Skyggebørn er en landsdækkende organisation, der faciliterer gratis sorggrupper for børn og unge.
To gange om året udgives Skyggebørn magasin, som distribueres til sygehusafdelinger, hospices, folkeskoler, daginstitutioner, uddannelsessteder, læger, præster m.v. – steder, hvor sorgramte børn, unge og familier har sin gang.

Børn og unges sorg bør være et fælles anliggende

Skyggebørn magasin har et fagligt sigte, for intentionen på den lange bane er at ændre sorgkulturen. Skubbe i retning af større bevidsthed om og fælles forståelse for sorgens betydning i børn og unges liv. Et godt sted at starte forandringen er at målrette artikler til fagpersoner, der i forvejen spiller en aktiv rolle i kontakten med børn og unge.

Eksempler på temahistorier og indhold:

Temahistorier:
– Sprog gør de døde levende
– Når mor eller far skal dø

Lokalafdelingernes historier:
– I mors have ligger et hjerte
– Rejsen til Dødsriget
– Victors største drøm
– Til minde om den jeg har mistet

Download Skyggebørn magasin

Fakta Skyggebørn Magasin


Udgiver: Skyggebørn
Første udgivelse: 2023
Redaktør/artikler: B logic
Layout/tryk: InTryk
Oplag: 800 stk. + digital version

Hvor hurtigt kan effekten af magasin måles på omsætning?

Tillid skal man som bekendt gøre sig fortjent til, og samme princip gør sig gældende når man udgiver magasiner. Effekten skal måles over tid.

Magasinudgivelser er indhold med lang levetid – ikke nødvendigvis nu og her konverteringer. Til gengæld belønnes tålmodighed og umage med loyale læsere, høj troværdighed, klar USP og en positiv forventning til ord fra din hånd.

Jeg har adskillige magasinudgivelser og redaktørerfaringer bag mig. Ring til mig, hvis du overvejer at udgive magasin eller søger hjælp til hele eller dele af processen med at udkomme digitalt eller på tryk: 31 71 63 12.

First Name
Email
Message
Tusind tak for din besked. Jeg vender hurtigt tilbage.
Noget gik galt. Prøv at udfylde formularen igen eller ring evt. til mig på 31 71 63 12.

Scroll to Top