FRA TANKE TIL HANDLING MED EN HOLDBAR IDÉ
3 stærke magasin-modeller, du nemt kan bygge videre på
Sæt en ramme for magasin
Idé, formål, læsere, genre, tidsplan, oplag (hvis tryk) og overvejelser ift. distribution og evt. forretningsmodel.
Vælg redaktør (tovholder på proces).
Sæt en ramme for indhold
Brainstorming på indhold:
Skal der være et gennemgående tema? Hvilke sektioner? Hvilke historier og hvilket miks af forskellige typer indhold?
Rollefordeling
Hvem skriver hvilke historier? Hvem tager billeder/hvor skal billeder komme fra? Hvem skal interviewes? Kan leverandører, medarbejdere eller samarbejdspartnere evt. bidrage? Hvem sætter magasinet op?
Produktion indhold
Redaktør er tovholder:
Hold fast i redaktionel linje undervejs.
Hold tidsplan.
Opsætning af magasin
Du/andre sætter magasinet op.
Distribution digitalt magasin/trykt magasin.

