Kundetype-metoden:
Sælg mere til flere
Få hjælp til at tiltrække de rigtige kunder på et minimalt budget.
Kundetype-metoden:
Få hjælp til at tiltrække de rigtige kunder på et minimalt budget.
Kun 10% af din kundes købsbeslutning er rationelt funderet. 90% er baseret på mavefornemmelse og ubevidste valg.
Problemet med irrationelle og ubevidste bevæggrunde er at det er utrolig svært at forudsige, hvad det er der får en mulig kunde til at reagere og dermed også – hvilke dele af din markedsføring virker og hvilke er spild af tid?
Kundetype-metoden giver dig blandt andet svarene på:
Metoden beskriver detaljeret, hvordan du tiltrækker de rigtige kunder. Dem, der kommer igen og er tilfredse med dig og det, du kan levere. Læs mere om segmenteringsmetoden, som er dansk og baseret på forskning.
Kundetype-metoden kort:
Emotionel segmenteringsmetode.
Der findes 4 kundetyper: Rød, gul, blå og grøn.
Det er meget forskellige ting, der motiverer dem til at købe.
Du skal kun markedsføre dig til én kundetype.
Metoden er baseret på forskning.
Jeg er eksamineret kundetypeekspert, så jeg kan hjælpe dig med at implementere kundetype-metoden i din virksomheds kommunikation og markedsføring på den rigtige måde. Jeg kan også hjælpe dig med at få skrevet nogle retningslinjer ned, så du har en vejledning, du kan vise andre leverandører – fx fotografen, der skal tage billederne til din nye hjemmeside.
Men før jeg skriver dine tekster eller kommer med anbefalinger til valg af platforme m.v., så er det vigtigt, at jeg får at vide, hvilken kundetype din markedsføring skal målrettes mod. Det er vigtigt at vælge rigtigt her – for kundetypen kommer til at udgøre hele fundamentet for din profilering.
Derfor anbefaler jeg, at du starter med en grundig kundetypeafklaring hos Institut for Kundetyper.
Forhandlerlink: